Η Αλίνα και η Βοϊκίτσα είναι δύο πολύ καλές φίλες από το ορφανοτροφείο. Η Βοϊκίτσα μένει πλέον σε ένα μοναστήρι και έχει αφοσιωθεί στο Θεό, ενώ η Αλίνα έχει φύγει στη Γερμανία. Όταν η Αλίνα επιστρέφει με σκοπό να επισκεφτεί τη Βοϊκίτσα και να την πείσει να φύγουν μαζί για δουλειά σε ένα πλοίο στη Γερμανία, η ζωή της Βοϊκίτσα αλλά και η ηρεμία στο μοναστήρι κλονίζεται.
Η Αλίνα ζητάει από τη Βοϊκίτσα να μείνει μαζί της στο μοναστήρι. Όμως τα πράγματα δεν είναι έτσι όπως τα περιμένει. Το μοναστήρι δεν είναι ξενοδοχείο, ώστε να έχει την ελευθερία να κάνει ό,τι θέλει, αλλά είναι ένας τόπος στον οποίο τα πάντα κινούνται γύρω από την πίστη στο Θεό και τη διδαχή του Πατέρα της εκκλησίας.
Αρχικά ο Πατέρας δεν ήθελε να δεχτεί την Αλίνα, όμως την δέχτηκε υπό την προϋπόθεση να κάνει μετάνοια και να μην διαταράσσει την ηρεμία της μονής. Τα προβλήματα όμως δεν άργησαν να φανούν. Η Αλίνα, όντας μια νέα με διαφορετικό τρόπο αντίληψης της ζωής αδυνατεί να κατανοήσει τον τρόπο ζωής των καλογριών, όπως αντίστοιχα και οι καλόγριες δεν μπορούν να κατανοήσουν την Αλίνα, καθώς όλα τα εξηγούν γύρω από τη σφαίρα της θρησκείας και της πίστης. Αυτό φέρνει σε δύσκολη θέση και τη Βοϊκίτσα που φέρει την ευθύνη της φιλοξενίας της Αλίνα. Το μοναστήρι είναι ένας κόσμος εντελώς διαφορετικός από τον αληθινό κόσμο, από τον κόσμο που γνωρίζει η Αλίνα.
Όταν η Αλίνα άρχισε να παθαίνει κρίσεις λόγω του εγκλεισμού και αποφασίζουν από το μοναστήρι να την πάνε στο νοσοκομείο, έρχονται όλοι αντιμέτωποι με την κακή λειτουργία του υγειονομικού συστήματος και ουσιαστικά η επιστροφή της Αλίνα στο μοναστήρι είναι μονόδρομος, καθώς ούτε στο σπίτι των θετών γονιών της θέλει να επιστρέψει.
Τα προβλήματα, όμως, συνεχίζονται εκ νέου. Η Αλίνα συνεχίζει να ζει με τις κοσμικές της αντιλήψεις και δεν μπορεί να προσαρμοστεί, ενώ οι κρίσεις διαδέχονται η μία την άλλη μαζί με τάσεις καταστροφής. Από το μοναστήρι θεωρούν ότι είναι δαιμονισμένη κι ότι πρέπει να βγάλουν από μέσα της το Σατανά.
Ποια θα είναι η στάση της Βοϊκίτσα σε όλη αυτήν την ιστορία; Ποια κατάληξη θα έχει η Αλίνα στον κύκλο αυτό που πάει να μπει; Η φιλία και η αγάπη των κοριτσιών θα φανεί πιο δυνατή από την αφοσίωση στο Θεό;
Ο άνθρωπος είναι ένα μεγάλο μυστήριο από μόνος του. Από τη μια έχουμε την κοσμική κοινωνία που εξηγεί τα πάντα ορθολογικά, βάσει της επιστήμης και της απτής πραγματικότητας, ενώ από την άλλη έχουμε την κοινωνία της θρησκείας που εξηγεί τον κόσμο και τα πάθη του ανθρώπου θεολογικά. Οι δυο αυτές αντιλήψεις έρχονται σε σύγκρουση στην ταινία αυτή, δύο κόσμοι που δεν μπορούν να κατανοήσουν ο ένας τον άλλον. Η ασθένεια της Αλίνα μπορεί να εξηγηθεί ορθολογικά και επιστημονικά και να αντιμετωπιστεί, ώστε να θεραπευτεί, όμως λόγω της αναλγησίας των αρχών, η καταφυγή της στο μοναστήρι θα την φέρει δίπλα σε ανθρώπους που μπορούν να εξηγήσουν την ασθένεια μόνο ως επιβολή του Σατανά και ότι η μόνη της θεραπεία είναι ο εξορκισμός. Ο εξορκισμός, όμως, ουσιαστικά δεν θεραπεύει την υγεία του ανθρώπου και ίσως κάποια στάδιά του να είναι επίπονα και καταπιεστικά για τον ίδιο.
Η ταινία εγείρει μια κριτική ταυτόχρονα προς την κοσμική και τη θεοκρατική κοινωνία με κεντρικό αντικείμενο τη ζωή μιας νεαρής κοπέλας. Τελικά ποια κοινωνία θα αποδειχτεί πιο ισχυρή;
Η ταινία βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα που περιγράφονται σε δυο βιβλία της Tatiana Niculescu Bran.
Ο Κριστιάν Μουντζίου απέσπασε το βραβείο σεναρίου φέτος στις Κάννες, ενώ βραβείο ερμηνείας από κοινού απέσπασαν η Κοσμίνα Στράταν και η Κριστίνα Φλούτουρ για τους ρόλους της Βοϊκίτσα και της Αλίνα αντίστοιχα. Στη χώρα μας παρουσιάστηκε στο 53ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
După dealuri (2012)
Σκηνοθεσία: Cristian Mungiu
Σενάριο: Cristian Mungiu, Tatiana Niculescu Bran
Πρωταγωνιστούν: Cosmina Stratan, Cristina Flutur, Valeriu Andriuţă, Dana Tapalagă, Cătălina Harabagiu, Gina Ţandură, Vica Agache, Nora Covali, Dionise Vitcu
Διάρκεια: 150'
Δείτε το τρέηλερ της ταινίας
Βαθμολογία υπογράφοντος: 8,5/10
Η Αλίνα ζητάει από τη Βοϊκίτσα να μείνει μαζί της στο μοναστήρι. Όμως τα πράγματα δεν είναι έτσι όπως τα περιμένει. Το μοναστήρι δεν είναι ξενοδοχείο, ώστε να έχει την ελευθερία να κάνει ό,τι θέλει, αλλά είναι ένας τόπος στον οποίο τα πάντα κινούνται γύρω από την πίστη στο Θεό και τη διδαχή του Πατέρα της εκκλησίας.
Αρχικά ο Πατέρας δεν ήθελε να δεχτεί την Αλίνα, όμως την δέχτηκε υπό την προϋπόθεση να κάνει μετάνοια και να μην διαταράσσει την ηρεμία της μονής. Τα προβλήματα όμως δεν άργησαν να φανούν. Η Αλίνα, όντας μια νέα με διαφορετικό τρόπο αντίληψης της ζωής αδυνατεί να κατανοήσει τον τρόπο ζωής των καλογριών, όπως αντίστοιχα και οι καλόγριες δεν μπορούν να κατανοήσουν την Αλίνα, καθώς όλα τα εξηγούν γύρω από τη σφαίρα της θρησκείας και της πίστης. Αυτό φέρνει σε δύσκολη θέση και τη Βοϊκίτσα που φέρει την ευθύνη της φιλοξενίας της Αλίνα. Το μοναστήρι είναι ένας κόσμος εντελώς διαφορετικός από τον αληθινό κόσμο, από τον κόσμο που γνωρίζει η Αλίνα.
Όταν η Αλίνα άρχισε να παθαίνει κρίσεις λόγω του εγκλεισμού και αποφασίζουν από το μοναστήρι να την πάνε στο νοσοκομείο, έρχονται όλοι αντιμέτωποι με την κακή λειτουργία του υγειονομικού συστήματος και ουσιαστικά η επιστροφή της Αλίνα στο μοναστήρι είναι μονόδρομος, καθώς ούτε στο σπίτι των θετών γονιών της θέλει να επιστρέψει.
Τα προβλήματα, όμως, συνεχίζονται εκ νέου. Η Αλίνα συνεχίζει να ζει με τις κοσμικές της αντιλήψεις και δεν μπορεί να προσαρμοστεί, ενώ οι κρίσεις διαδέχονται η μία την άλλη μαζί με τάσεις καταστροφής. Από το μοναστήρι θεωρούν ότι είναι δαιμονισμένη κι ότι πρέπει να βγάλουν από μέσα της το Σατανά.
Ποια θα είναι η στάση της Βοϊκίτσα σε όλη αυτήν την ιστορία; Ποια κατάληξη θα έχει η Αλίνα στον κύκλο αυτό που πάει να μπει; Η φιλία και η αγάπη των κοριτσιών θα φανεί πιο δυνατή από την αφοσίωση στο Θεό;
Ο άνθρωπος είναι ένα μεγάλο μυστήριο από μόνος του. Από τη μια έχουμε την κοσμική κοινωνία που εξηγεί τα πάντα ορθολογικά, βάσει της επιστήμης και της απτής πραγματικότητας, ενώ από την άλλη έχουμε την κοινωνία της θρησκείας που εξηγεί τον κόσμο και τα πάθη του ανθρώπου θεολογικά. Οι δυο αυτές αντιλήψεις έρχονται σε σύγκρουση στην ταινία αυτή, δύο κόσμοι που δεν μπορούν να κατανοήσουν ο ένας τον άλλον. Η ασθένεια της Αλίνα μπορεί να εξηγηθεί ορθολογικά και επιστημονικά και να αντιμετωπιστεί, ώστε να θεραπευτεί, όμως λόγω της αναλγησίας των αρχών, η καταφυγή της στο μοναστήρι θα την φέρει δίπλα σε ανθρώπους που μπορούν να εξηγήσουν την ασθένεια μόνο ως επιβολή του Σατανά και ότι η μόνη της θεραπεία είναι ο εξορκισμός. Ο εξορκισμός, όμως, ουσιαστικά δεν θεραπεύει την υγεία του ανθρώπου και ίσως κάποια στάδιά του να είναι επίπονα και καταπιεστικά για τον ίδιο.
Η ταινία εγείρει μια κριτική ταυτόχρονα προς την κοσμική και τη θεοκρατική κοινωνία με κεντρικό αντικείμενο τη ζωή μιας νεαρής κοπέλας. Τελικά ποια κοινωνία θα αποδειχτεί πιο ισχυρή;
Η ταινία βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα που περιγράφονται σε δυο βιβλία της Tatiana Niculescu Bran.
Ο Κριστιάν Μουντζίου απέσπασε το βραβείο σεναρίου φέτος στις Κάννες, ενώ βραβείο ερμηνείας από κοινού απέσπασαν η Κοσμίνα Στράταν και η Κριστίνα Φλούτουρ για τους ρόλους της Βοϊκίτσα και της Αλίνα αντίστοιχα. Στη χώρα μας παρουσιάστηκε στο 53ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
După dealuri (2012)
Σκηνοθεσία: Cristian Mungiu
Σενάριο: Cristian Mungiu, Tatiana Niculescu Bran
Πρωταγωνιστούν: Cosmina Stratan, Cristina Flutur, Valeriu Andriuţă, Dana Tapalagă, Cătălina Harabagiu, Gina Ţandură, Vica Agache, Nora Covali, Dionise Vitcu
Διάρκεια: 150'
Δείτε το τρέηλερ της ταινίας
Βαθμολογία υπογράφοντος: 8,5/10
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου