Ο Κλοντ Μασουλιέ βρίσκεται δολοφονημένος στο μέρος όπου έχει πάει για κυνήγι. Στο ίδιο μέρος βρίσκεται για κυνήγι κι ο Ζυλιέν Βερσέλ, κτηματομεσίτης. Όταν αποκαλύπτεται ότι η εν διαστάσει σύζυγος του Ζυλιέν, Μαρί-Κριστίν, διατηρούσε σχέση με τον Μασουλιέ και ιδίως όταν αποκαλύπτονται τα δακτυλικά αποτυπώματα του Ζυλιέν στο αμάξι του Μασουλιέ στον τόπο του εγκλήματος, ο Ζυλιέν αυτόματα γίνεται ο υπ' αριθμόν 1 ύποπτος για το έγκλημα.
Η πεποίθηση αυτή ενισχύεται όταν βρίσκεται δολοφονημένη και η Μαρί-Κριστίν στο σπίτι του Ζυλιέν, ο οποίος είχε αποκρύψει την επίσκεψή της.
Η γραμματέας, όμως, του Ζυλιέν, η Μπάρμπαρα, μη έχοντας πειστεί για την ενοχή του Ζυλιέν, αποφασίζει να δράσει από μόνη της, κυρίως για να προστατεύσει το ίδιο το αφεντικό της από το να είναι εκτεθειμένος, ενώ στο γραφείο τα απειλητικά τηλεφωνήματα από μια μυστηριώδη γυναίκα δίνουν και παίρνουν.
Στο ταξίδι της στη Νίκαια για να ανακαλύψει στοιχεία για το παρελθόν της Μαρί-Κριστίν, η Μπάρμπαρα ανακαλύπτει ότι κάποιος άνθρωπος είχε βάλει ιδιωτικό πράκτορα για να παρακολουθεί τη Μαρί-Κριστίν. Σύντομα θα αρχίσουν να αποκαλύπτονται στοιχεία της υπόθεσης και θα αποκαλυφθεί μια απίστευτη ιστορία πλαστογραφίας, τζόγου και πορνείας, στην οποία ο Ζυλιέν δεν έχει καμία ανάμιξη, ενώ θα γίνει γνωστή και η ταυτότητα της μυστηριώδους γυναίκας με τα τηλεφωνήματα.
Όταν, μετά από έρευνες της Μπάρμπαρα, θα λάμψει η αλήθεια, τότε θα αποδειχτεί ο πραγματικός χαρακτήρας όλων των πρωταγωνιστών.
Στην τελευταία του ταινία, ο Φρανσουά Τριφό ασχολήθηκε με το είδος του φιλμ νουάρ, δίνοντάς μας ένα καλογυρισμένο ατμοσφαιρικό αστυνομικό έργο, ενισχυμένο με την επιλογή της ασπρόμαυρης εικόνας. Άνθρωποι αθώοι παρουσιάζονται σαν ένοχοι, όμως μέσα από τις αλλεπάλληλες ανατροπές οδηγούμαστε στην τελική σωτηρία και λύτρωση του πρωταγωνιστή. Ένας άνθρωπος, που θεωρείται ένοχος από τη μικρή τοπική κοινωνία, καλείται να αποδείξει την αθωότητά του. Τα χέρια του είναι δεμένα. Πρέπει να μείνει κρυμμένος για να μην συλληφθεί. Τότε αναλαμβάνει δράση μια γυναίκα δυναμική που δεν διστάζει να χρησιμοποιήσει τη γοητεία της για να διεισδύσει σε μέρη επικίνδυνα, ενώ ταυτόχρονα έχει την κάλυψη ότι κανείς δεν την γνωρίζει.
Εξαιρετικό το πρωταγωνιστικό δίδυμο Ζαν Λουί Τρεντινιάν και Φανί Αρντάν. Η ταινία είχε υποψηφιότητες για βραβεία César για τη Φανί Αρντάν στο ρόλο της Μπάρμπαρα και για τη σκηνοθεσία του Φρανσουά Τριφό. Η ταινία βασίζεται στο βιβλίο του Charles Williams "The long Saturday night".
Vivemant dimanche (1983)
Σκηνοθεσία: François Truffaut
Σενάριο: Jean Aurel, Suzanne Schiffman, François Truffaut
Πρωταγωνιστούν: Jean-Louis Trintignant, Fanny Ardant, Philippe Laudenbach, Jean-Pierre Kalfon, Philippe Morier-Genoud, Xavier Saint-Macary, Jean-Louis Richard, Caroline Sihol, Anik Belaubre, Georges Koulouris
Διάρκεια: 110'
Δείτε ένα σύντομο τρέηλερ
Βαθμολογία υπογράφοντος: 8/10
Ο υπογράφων παρακολούθησε την ταινία στη αίθουσα "Τάκης Κανελλόπουλος" στο Μουσείο Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης στα πλαίσια του αφιερώματος "Γαλλικό Χρώμα-1" της νεοσύστατης Ταινιοθήκης της Θεσσαλονίκης την 1η Δεκεμβρίου 2012
Η πεποίθηση αυτή ενισχύεται όταν βρίσκεται δολοφονημένη και η Μαρί-Κριστίν στο σπίτι του Ζυλιέν, ο οποίος είχε αποκρύψει την επίσκεψή της.
Η γραμματέας, όμως, του Ζυλιέν, η Μπάρμπαρα, μη έχοντας πειστεί για την ενοχή του Ζυλιέν, αποφασίζει να δράσει από μόνη της, κυρίως για να προστατεύσει το ίδιο το αφεντικό της από το να είναι εκτεθειμένος, ενώ στο γραφείο τα απειλητικά τηλεφωνήματα από μια μυστηριώδη γυναίκα δίνουν και παίρνουν.
Στο ταξίδι της στη Νίκαια για να ανακαλύψει στοιχεία για το παρελθόν της Μαρί-Κριστίν, η Μπάρμπαρα ανακαλύπτει ότι κάποιος άνθρωπος είχε βάλει ιδιωτικό πράκτορα για να παρακολουθεί τη Μαρί-Κριστίν. Σύντομα θα αρχίσουν να αποκαλύπτονται στοιχεία της υπόθεσης και θα αποκαλυφθεί μια απίστευτη ιστορία πλαστογραφίας, τζόγου και πορνείας, στην οποία ο Ζυλιέν δεν έχει καμία ανάμιξη, ενώ θα γίνει γνωστή και η ταυτότητα της μυστηριώδους γυναίκας με τα τηλεφωνήματα.
Όταν, μετά από έρευνες της Μπάρμπαρα, θα λάμψει η αλήθεια, τότε θα αποδειχτεί ο πραγματικός χαρακτήρας όλων των πρωταγωνιστών.
Στην τελευταία του ταινία, ο Φρανσουά Τριφό ασχολήθηκε με το είδος του φιλμ νουάρ, δίνοντάς μας ένα καλογυρισμένο ατμοσφαιρικό αστυνομικό έργο, ενισχυμένο με την επιλογή της ασπρόμαυρης εικόνας. Άνθρωποι αθώοι παρουσιάζονται σαν ένοχοι, όμως μέσα από τις αλλεπάλληλες ανατροπές οδηγούμαστε στην τελική σωτηρία και λύτρωση του πρωταγωνιστή. Ένας άνθρωπος, που θεωρείται ένοχος από τη μικρή τοπική κοινωνία, καλείται να αποδείξει την αθωότητά του. Τα χέρια του είναι δεμένα. Πρέπει να μείνει κρυμμένος για να μην συλληφθεί. Τότε αναλαμβάνει δράση μια γυναίκα δυναμική που δεν διστάζει να χρησιμοποιήσει τη γοητεία της για να διεισδύσει σε μέρη επικίνδυνα, ενώ ταυτόχρονα έχει την κάλυψη ότι κανείς δεν την γνωρίζει.
Εξαιρετικό το πρωταγωνιστικό δίδυμο Ζαν Λουί Τρεντινιάν και Φανί Αρντάν. Η ταινία είχε υποψηφιότητες για βραβεία César για τη Φανί Αρντάν στο ρόλο της Μπάρμπαρα και για τη σκηνοθεσία του Φρανσουά Τριφό. Η ταινία βασίζεται στο βιβλίο του Charles Williams "The long Saturday night".
Vivemant dimanche (1983)
Σκηνοθεσία: François Truffaut
Σενάριο: Jean Aurel, Suzanne Schiffman, François Truffaut
Πρωταγωνιστούν: Jean-Louis Trintignant, Fanny Ardant, Philippe Laudenbach, Jean-Pierre Kalfon, Philippe Morier-Genoud, Xavier Saint-Macary, Jean-Louis Richard, Caroline Sihol, Anik Belaubre, Georges Koulouris
Διάρκεια: 110'
Δείτε ένα σύντομο τρέηλερ
Βαθμολογία υπογράφοντος: 8/10
Ο υπογράφων παρακολούθησε την ταινία στη αίθουσα "Τάκης Κανελλόπουλος" στο Μουσείο Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης στα πλαίσια του αφιερώματος "Γαλλικό Χρώμα-1" της νεοσύστατης Ταινιοθήκης της Θεσσαλονίκης την 1η Δεκεμβρίου 2012
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου